ارز دیجیتال مونرو چیست؟
نوشته شده توسط : hamedemad

مونرو چیست؟

ارز دیجیتال مونرو یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و پیگیر گریز است و از رمزنگاری مخصوصی برای اطمینان یافتن از اینکه تمامی تراکنش‌هایش غیر قابل رهگیری و پیگیر گریز باقی می‌ماند، استفاده می‌کند. در جهانی با شفافیت روزافزون، دلیل به وجود آمدن ارز دیجیتالی مانند مونرو و علاقه به آن را می‌توان درک کرد. مونرو از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. این بدین معناست که مونرو نیز مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال قابل استخراج است.

اولویت مونرو و جامعه آن بر ۳ ارزش کلیدی استوار است. در سایت مونرو این ویژگی‌ها به صورت زیر تعریف شده است:

  • امنیت: کاربران باید برای انجام تراکنش‌هایشان بدون اینکه با هرگونه خطا یا حمله‌ای مواجه شوند، قادر به اعتماد کردن باشند.
  • حریم شخصی: مونرو به حریم شخصی اهمیت زیادی می‌دهد. مونرو باید کاربرانش را در دادگاه‌های قضایی و در پرونده‌های بدتر حتی از مجازات مرگ نجات دهد !
  • تمرکززدایی: مونرو به بالاترین سطح از غیرمتمرکزسازی معتقد است.

تاریخچه پیدایش مونرو

در جولای ۲۰۱۲، برای اولین بار ارز دیجیتال بایت کوین (Bytecoin) از پروتکل کریپتونوت (CryptoNote) استفاده کرد. کریپتونوت پروتکل لایه کاربردی است که بسیاری از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بر بستر آن شکل گرفته‌اند.

مونرو در واقع فورکی از بایت کوین است که پس از شایعات درباره کوین‌های از پیش استخراج شده (Pre-Mined) بایت کوین شکل گرفت. زنجیره جدا شده در ابتدا بیت‌مونرو (Bitmonero) نام داشت و سپس به مونرو تغییر نام داد. مونرو در زبان اسپرانتو به معنی سکه (coin) است. در این بلاک چین جدید هر ۲ دقیقه یک بلاک استخراج و به زنجیره اضافه می‌شد.

مونرو یک پروژه منبع‌باز است و توسط یک تیم ۷ نفره اداره می‌شود. از آنجا که این پروژه بر محوریت ناشناس ماندن توسعه یافته، ۵ نفر از افراد تیم ناشناس بوده و ۲ نفر دیگر هویت خود را مشخص کرده‌اند. این افراد دیوید لاتاپی و ریکاردو اسپاگنی (معروف به Fluffypony) هستند.

علاوه بر این تیم ۷ نفره، بیش از ۳۰ توسعه دهنده و ۴۲۰ مشارکت‌کننده دیگر در طول قسمت‌های مختلفی از پروژه حضور داشته‌اند.

مونرو چگونه کار می‌کند؟

مونرو بر اساس یک پروتکل رمزنگاری لایه کاربردی ساخته شده که با استفاده از امضاهای حلقوی (Ring Signatures) بر روی محرمانگی تمرکز کرده است.

مفهوم امضاهای حلقوی اولین بار در سال ۲۰۰۱ و در کنفرانس رمزنگاری کوئینزلند استرالیا ارائه شد. ران ریوست (Ron Rivest)، آدی شمیر (Adi Shamir) و یائل تامان (Yael Tauman) این روش جدید رمزنگاری را معرفی کردند. در واقع امضاهای حلقوی پایه و اساس سازوکار تراکنش‌های مونرو پس از مخابره از سوی کیف پول‌ها است.

استفاده اصلی از مونرو به خاطر آدرس‌های مخفی و پیگیر گریز بودن تراکنش‌ها است. این ویژگی از دیده شدن عمومی فرستنده و گیرنده جلوگیری می‌کند یا به طور انتخابی با استفاده از سیستم کلید عمومی/کلید خصوصی تعبیه شده جداگانه به آن‌ها این قابلیت را می‌دهد که چه کسانی قادر به مشاهده فرستنده و گیرنده باشند.

کلام آخر

در صورتی که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز به مشاوره دارید می توانید به سایت مهندس حامد عمادی مراجعه کرده و از مشاوره ایشان استفاده کنید.

ارز دیجیتال مونرو





:: برچسب‌ها: ارز دیجیتال مونرو,خرید ارز مونرو,خرید مونرو,قیمت مونرو,فروش مونرو,XMR,Monero ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: